Site Loader
Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğt. Kampüsü



{"arrow":"false","pagination":"true","speed":"3000","autoplay":"true","autoplay_speed":"7000","loop":"true","slide_to_show_owl":"1","slide_show_ipad_owl":"1","slide_show_tablet_owl":"1","slide_show_mobile_owl":"1","slide_to_scroll_owl":"1","slide_margin_owl":"0","slide_padding_owl":"0","start_slide_owl":"0","slide_center_owl":"false","slide_autowidth_owl":"false","slide_freeDrag_owl":"true","height_auto_owl":"false","caption":"false","slide_rtl_owl":"false"}
 Eğitim Hakkında Bilgiler 
Eğitim Adı Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin Algoritmik Düşünme ve Eğitsel Robotik Uygulamaları Eğitimi
Eğitim Tarihleri Kayıtlar devam ediyor.
Eğitim Günleri Eğitim, hafta içi mesai saatleri sonrasında veya hafta sonu gerçekleştirilecektir. Kursiyerlerin talepleri doğrultusunda eğitimin gün ve saatleri kararlaştırılacaktır.
Katılımcılar
Eğitim Süresi 36 Saat Teorik 20 Saat Uygulama Toplam 56 Saat
Eğitmenler Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU Doç. Dr. Miraç AYDIN & Trabzon MEB ARGE Eğitmenleri
Eğitim Ücreti Trabzon Üniversitesi Öğrencileri için 450₺ + KDV = 486₺ Diğer Katılımcılar için 550₺ + KDV = 594₺
Eğitim Yeri Trabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Bilgisayar Laboratuvarları Trabzon MEB ARGE Ofisi
Başvuru Formu BAŞVURU YAP
Eğitim İçeriği
Eğitimin Hedef Kitlesi Hedef kitle: Bu eğitim; öğretmenler ve öğretmen adaylarına yönelik olarak gerçekleştirilecektir. Genel içerik  ve önem: İçinde yaşadığımız 21. yüzyıl çocuklarımızın temel alan kavramlarını bilmenin yanında, eleştirel düşünme, yaratıcılık, iletişim kurma, işbirliği yapma, bilgi, medya ve teknolojiyi etkili kullanma, yaşam ve kariyer becerilerine sahip gibi becerilerle donanmalarını gerektirmektedir. Bu becerilerin geleneksel disiplinlerin öğretildiği formal öğrenme ortamlarında kazanılması güçtür. Çünkü geleneksel disiplinlerin gerçek dünya ile bağlantıları zayıftır ve bugünün öğrencileri gerçek dünya ile bağlantılı sorunlar ile uğraşmak zorundadır. Çocukların günlük yaşamlarında karşılaştıkları problemleri çözebilmeleri ve 21. yy. becerilerini kazanmaları, Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Eğitimi yaklaşımı ile sağlanabilmektedir. FeTeMM’in bütün yönleri ile kullanılmasına katkı sağlayan eğitici robotik uygulamaları gerçekte ilgisiz gibi görünen disiplinleri birleştirebilmektedir. Örneğin öğrenciler robotları kullanarak yeni otomobillerde görülen ve otomobilin takip ettiği şeritten çıktığında sürücüyü uyaran çizgi takip asistanı tasarlayabilirler. Böylece öğrenciler fen katkısı, müh katkısı, matematik katkısı, teknoloji katkısı. Bunun yanında yenilik (inovasyon), yaratıcı düşünme, problem çözme gibi becerileri kazanırken gerçek yaşam problemleri üzerinde çalışma olanağı elde ederler.
İçerik
Ders Saat Teorik/Uygulama İçerik
1. 2 Saat Teorik Algoritma ile ilgili temel kavramlar Günlük hayattaki algoritmalar
2. 2 Saat Teorik Problem Çözme ve Bilgi İşlemsel Düşünme
3. 2 Saat Teorik Disiplinlerarası Etkinliklerle Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Geliştirme
4. 2 Saat Teorik Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesi
5. 2 Saat Teorik Kodlamanın Bilgi İşlemsel Düşünmedeki Rolü
6. 4 Saat Uygulama Temel Blok Programlama Mantığı (TRABZON MEB ARGE Öğretmeni)
7. 2 Saat Teorik Farklı Platformlar üzerinde Blok Programlama
8. 4 Saat Uygulama Metin Tabanlı-Blok Tabanlı Programlama Örnekleri Blok Programlama-Robotik Programlama İlişkisi (TRABZON MEB ARGE Öğretmeni)
9. 2 Saat Teorik Eğitsel robotik ile ile ilgili temel kavramlar ve güncel gelişmeler
10. 2 Saat Teorik MBot-Robotun temel bileşenleri, Parçaların birleştirilmesi
11. 2 Saat Teorik M-Bot Robot Üzerinde Temel İşlemler, M-Bot Robot ile Problem Çözümü
12. 2 Saat Teorik Motorlar ve kullanımı
13. 2 Saat Teorik Lego Robotun temel bileşenleri Parçaların birleştirilmesi Motorlar ve kullanımı, Dokunma, Ultrasonik sensör ve özellikleri
14. 2 Saat Teorik Renk sensörü ve özellikleri, Mikroişlemci ve robotik kodlama
15. 2 Saat Teorik Hareket blokları ve özellikleri, Akış blokları ve özellikleri
16. 2 Saat Teorik Sensör blokları, veri blokları ve özellikleri
17. 2 Saat Teorik Robotik yarışları (FLL ve WRO)
18. 2 Saat Teorik Robotik çalışmalarının öğrenme ortamlarında kullanımı: Eğitsel robotik, Robotu hareket ettirme, döndürme ve ses ekleme
19. 2 Saat Teorik Robota zeminde yazı yazdırma ve spiral çizdirme, Masanın üstünden düşmeyen robot tasarlama
20. 4 Saat Uygulama Labirenti takip eden robot tasarlama (TRABZON MEB ARGE Öğretmeni)
21. 2 Saat Teorik Çizgi takip asistanı tasarlama
22. 2 Saat Uygulama Kendi kendine park eden araç tasarlama (TRABZON MEB ARGE Öğretmeni)
23. 2 Saat Uygulama Nesnelerin renklerine göre ayıran robot tasarlama (TRABZON MEB ARGE Öğretmeni)
24. 2 Saat Uygulama Robot ile sabit süratli hareket grafiği çizdirme (TRABZON MEB ARGE Öğretmeni)
25. 2 Saat Uygulama Ultrasonik sensör ile sonar cihazı tasarlama (TRABZON MEB ARGE Öğretmeni)

Post Author: semtrabzon